Pe Carari de Munte – Vf.Musala

TabereCuSuflet.0002Anul acesta, tabara Pe Carari de Munte a avut loc in Muntii Rila din Bulgaria. Tabara a debutat cu o ascensiune pe Vf. Musala (2925 m) – cel mai inalt dintre Alpi si Caucaz!

TabereCuSuflet.0122
Varful Musala (foto) se afla in Parcul Natural Rila. Numele sau provine din limba araba si inseamna “aproape de zei”!
Ascensiunea pe ruta clasica se face prin statiunea Borovets, cunoscuta pentru partiile sale de schi.

TabereCuSuflet.0129Dupa ce am dormit o noapte in Borovets, impreuna cu Stefan, Victor, Dragos si Catalina, am urcat de dimineata cu o telegondola veche pana la Yastrabets (2369 m). De aici, cu rucsacii in spate, am urcat o ora, pe o panta blanda, numai buna de inclazire, la capatul careia am ajuns la cabana Musala (2380). A urmat un urcus mai sustinut, pana la urmatoarea caldare glaciara, in care am gasit refugiul Everest si Lacul Inghetat (foto).

Ultima parte a ascensiunii pe Varful Musala am facut-o in coloana, pe o poteca ce urca in serpentine printre stancile granitice. Fiind duminica, am prins un adevarat exod, mii de oameni de toate varstele serpuind spre varf.

Sus, “langa zei”, am mancat, apoi ne-am continuat calatoria spre sud, spre cabana Granchar. Imediat dupa ce am parasit varful Musala, am ramas doar noi cu muntele, asa ca ne-am putut bucura in liniste de frumusetea Parcului Natural:) Iata continuarea povesti…

Foto: Tabere cu Suflet & Dragos Sima

One thought on “Pe Carari de Munte – Vf.Musala

Leave a Reply

