Cu bicicletele la Elena

TabereCuSuflet.0056In ziua a doua a minitaberei de Rusalii, am mers cu bicicletele in orasul Elena, apoi la Cascada Hristivtsi.

Am mers pe alei frumoase, facute parca pentru bicicleta, mai intai pe malul lacului Iovkovtzi, apoi pe dealurile din jurul Elenei. Dupa o actiune de teambuilding in care am cautat un surub de la ochelarii Mariei si i-am reparat, a urmat o coborare epica care s-aincheiat chiar la marginea orasului.

Orasul Elena nu este mare, are doar 7500 de locuitori. Este cunoscut insa ca Bethleemul Balcanilor datorita numarului mare de biserici si manastiri din perioada Renasterii bulgare.
Locul cel mai sacru al orasului este biserica Sf.Nicolae. Biserica este mentionata intr-o scrisoare din 1518, dar este mult mai veche. Pana in secolul XVIII era singura biserica din zona, satenii de la satele din jur venind de la km distanta pentru slujba de duminica. In 1800 a fost arsa pana la temelii de turci, inclusiv o biblioteca cu manuscrise pretioase. Enoriasii au recladit-o timp de 40 de zile si 40 de nopti. Pentru ca nu aveau aprobarea administratiei turcesti, dimineata vopseau zidurile cu smoala ca sa para vechi.

Din Elena pana la cascada Hristivtsi drumul urca necrutator,. asa ca nu am facut risipa de efort pentru a ajunge! Copiii au facut fata cu brio, motiv pentru care merita toate felicitarile noastre!

Cascada Hristivtsi se afla in rezervatia Haidushki Chukar. Eeste formata de raul  Miykovska si are 9 m inaltime. Formatiunile geologoce interesante, precum si speciile endemice au dus in anul 1974 la crearea unei arii protejate in jurul cascadei. Din pacate nu am prins-o in acest calup de poze, insa speram sa completam aceasta lipsa cu poze de la participanti:)

Va multumim si va asteptam cu drag la alte ture velo Tabere cu Suflet!

Foto: Tabere cu Suflet

Leave a comment